Recipe: Delicious Ayam Golek Madu Fy

Ayam Golek Madu Fy. Delicious Homemade Recipe Slow & Steady Whirling Honey Chicken. Ayam Lemon Madu. dada ayam dipotong Dadu (besar skit), sudu kecil garam, sudu kecil lada hitam, sudu kecil lada putih, sudu besar kicap manis, biji telur, sudu besar tepung jagung, ketul kuib Ayam. Lumur pada ayam yang telah dibersihkan.

Ayam Golek Madu Fy Kemudian, tuang madu dan sebatikan lagi. Di sini kami kongsikan resepi daripada Puan Sabrina Sarsan cara membuat ayam golek menggunakan oven. Resepi ayam golek ini telah menjadi viral dan mandapat ribuan perkongsian. You can cook Ayam Golek Madu Fy using 11 ingredients and 9 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Ayam Golek Madu Fy

  1. It's 1 of ekor ayam.
  2. It's 4 of sudu besar madu.
  3. Prepare 3 of sudu besar sos tiram.
  4. Prepare 1 of kiub ayam.
  5. You need 3 batang of serai.
  6. You need 3 of biji bawang putih.
  7. You need 1 of biji bawang besar.
  8. Prepare 1 of inci halia.
  9. Prepare 1 of sudu besar ketumbar.
  10. It's 1 of sudu besar jintan.
  11. You need 1 of sudu kecil garam.

Jadi sudah semestinya rasanya telah terbukti dan patut dicuba bagi mereka yang belum. Mahamahu dah lama sebenarnya mengidamkan sebuah oven elektrik, maklumlah memang minat memasak. Sedia menerima tempahan untuk majlis perkahwinan, tunang, akikah dan apa sahaja majlis dengan harga yang berpatutan. Cara Perap Ayam: Tumbuk semua bahan hingga lumat.

Ayam Golek Madu Fy instructions

  1. Cuci bersih ayam dan sejat kan..
  2. Potong2 semua bahan kecuali sos tiram dan madu.Masukkan kedalam pengisar.Kisar sehingga lumat.
  3. Ambil besen dan masukkan bahan kisar.Kemudian masukkan sos tiram dan madu.Kacau sehingga sebati..
  4. Kemudian masukkan ayam kedalam besen yang ada bumbu tadi.
  5. Golek golekkan keseluruh ayam.Pastikan kesemua ayam kena bumbu tadi.Perap kan ayam..Lagi lama lagi bagus supaya bumbu menyerap keseluruh isi ayam.(Kalau tak perap pun tak apa).
  6. Kemudian,ambil loyang atau dulang pembakar.Letak ayam di dalamnya.Bakar ayam pada suhu 180c selama 1 jam 30 minit menggunakan api atas dan bawah.Pada masa 35 - 45minit,keluarkan ayam dan golekkan pada lebihan bumbu sekiranya masih ada.Kalau tiada lebihan bumbu,Teruskan sahaja pembakaran..
  7. Bakar sehingga masak..
  8. Apabila sudah masak,boleh lah dihidangkan dan memakannya..
  9. Selamat mencuba.Ikhlas dari saya yatie fy..

Masukkan ayam yang telah diperap ke dalam adunan tepung sambil golek-golekkan ayam. KAMI MENYEDIAKAN PERKHIDMATAN MENJUAL AYAM GOLEK MADU BEREMPAH DENGAN HARGA YANG BERPATUTAN. Mix Play all Mix - Manaweblife YouTube "Ayam. How to Grow Roses From Cuttings Fast and Easy Letak susu dan sirap dalam jug yang besar.kemudian letak setengah air didalam jug.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow