Recipe: Appetizing Ayam Cheese Pedas Korea

Ayam Cheese Pedas Korea. Culinary membagikan resep Korean Chijeu Buldak atau Spicy chicken with cheese. Ini adalah paduan ayam, toppoki dan cheese. Ceker Ayam Pedas dengan Keju a.k.a Dakbal Feat Sincook - Spicy Korean Chicken Feet Minggu lalu, Sincook main ke studionya Masak.

Ayam Cheese Pedas Korea Korean spicy chicken ni adalah ayam yang digoreng rangup dan disalut dengan sambal yang pedas manis dan dihias dengan taburan bijan. Saya pernah makan korean spicy chicken ni di restoran. Rasanya memang sangat pedas dan agak manis. You can cook Ayam Cheese Pedas Korea using 5 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Ayam Cheese Pedas Korea

  1. It's 5 of ketul Ayam Salut Tepung (Cikna guna drummet Ayamas).
  2. You need 2 of sudu besar Sos Pedas Korea Adabi.
  3. It's 2 of sudu besar Sos Cili Kimball.
  4. You need 1 of sudu besar Sos Tomato Kimball.
  5. Prepare 1 cawan of Mozarella Cheese.

Resepi yang saya kongsikan ni tak la berapa. Sebut saja pasal ayam goreng, boleh dikatakan semua orang suka makan. Tak kiralah anak kecil ataupun yang dewasa. Sebenarnya ada macam-macam cara nak goreng ayam ni selain menggoreng dengan kunyit macam kita biasa buat.

Ayam Cheese Pedas Korea step by step

  1. Goreng ayam hingga masak kemudian toskan minyak..
  2. Campur semua sos, gaul sebati kemudian masukkan ayam gaul rata hingga sos bersalut dengan ayam..
  3. Masukkan mozarella cheese ke dalam kuali, cairkan menggunakan api sederhana hingga cheese bertali bila ditarik..
  4. Perlahankan api, ambil ayam tadi salut dengan cheese. Siap! Kena cepat-cepat salut cheese tu sebab cheese tu cepat keras balik 😁.

Populariti ayam goreng pedas ini boleh dikatakan. Ayam goreng Korea atau lebih dikenali sebagai yangnyeom chicken adalah hidangan ayam goreng yang dihidangkan dalam gaya Korea. Food is superb and its affordable even cheaper than the roadside foodstall across the restaurant. Lumuran saus pedas manisnya yang unik bikin Ayam Goreng jenis ini makin digilai pecinta kuliner. Kamu pasti sudah hafal sama menu paling juara di restoran Ayam Korea di Jakarta ini.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow