Easiest Way to Prepare Tasty Resepi Ayam Madu Tandoori Selasih Brahims

Resepi Ayam Madu Tandoori Selasih Brahims. Ayam tandoori ini merupakan hidangan yang berasal dari India. Selalu kita dapatkan Ayam Tandoori ini di kedai-kedai mamak. So kalini kami share dengan anda resepi mudah untuk buat Ayam Madu Versi Korea.

Resepi Ayam Madu Tandoori Selasih Brahims Akhir sekali perasakan dengan garam dan gula. Resepi ayam masak madu yang saya kongsikan ini sangat simple dan saya rasa anda boleh terus mencubanya di rumah. sebenarnya hari ini saya malas sekali untuk memasak tapi kerana sebagai isteri yang baik saya tetap perlu memasak. korang rajin memasak tak? Resepi ayam bakar madu istimewa untuk anda cuba di rumah. You can cook Resepi Ayam Madu Tandoori Selasih Brahims using 15 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Resepi Ayam Madu Tandoori Selasih Brahims

  1. It's of Bahan A (perap ayam).
  2. Prepare 1/2 of ekor ayam yg sudah direbus dgn rempah ratus masak nasi briyani(boleh tengok di entri Resepi Nasi Briyani Brahims).
  3. It's 2 of sudu pes kuah ayam madu brahims.
  4. You need 2 of sudu pes ayam tandoori brahims.
  5. Prepare of Bahan B (Tumis Kuah).
  6. You need 1 of senduk minyak masak.
  7. Prepare 1 of bj bawang merah -hiris.
  8. Prepare 2 ulas of bawang putih - hiris.
  9. Prepare 1 of inci halia hiris.
  10. It's 1 batang of daun selasih.
  11. You need 1 of peket pes kuah ayam madu brahims.
  12. Prepare 1 of sudu sambal tumis brahims (blh ganti dgn cili giling).
  13. Prepare 1 cawan of air kosong.
  14. You need 1/2 of sudu garam.
  15. You need 1/2 of sudu perasa makanan hilal.

Sama ada nak bakar atau nak goreng. Semua boleh buat ayam madu ni. Memang sedap resepi ayam bakar madu dengan ayam goreng madu ni untuk anda tambah masuk dalam koleksi resepi masakan. Sos madu ayam diperbuat menggunakan bahan-bahan yang terasa enaknya.

Resepi Ayam Madu Tandoori Selasih Brahims step by step

  1. Mula2 perap ayam yg sudah empuk direbus dgn rempah nasi briyani brahims. Perap dgn bahan2 A..
  2. Biarkan perap seketika sementara kita masak nasi. Kemudian, panaskan minyak, dna goreng ayam yg sudah diperap td sehingga garing masak..
  3. Kemudian, sambung dgn menumis bahan tumis. Masukkan pes2 seperti dlm bahan B..
  4. Masukkan daun selasih, garam dan perasa makanan. Kalau nk lebih manis boleh ditambahkan madu. Masukkan air sikit2 spy kepekatan kuah terjaga dan masakan tidak kering..
  5. Masukkan ayam, dan gaul hingga sebati. Rasa masakan kita, mana yg x ok boleh diejas. Dah siap masak, bolehlah dihidang bersama nasi briyani brahims dan sambal tumis udang. Sambal tumis udang dalam entri yg lain ye. Selamat mencuba ☺️.

Selain dihidangkan untuk makan malam bersama keluarga, ayam madu juga sedap dijadikan menu iftar yang merangsang. Resepi-resepi ayam panggang ringkas ini pasti dapat memikat selera apa-apa citarasa yang anda ada. Siapkan gelas, campur madu dengan air dan air lemon. Tambahkan biji selasih dan es batu, sajikan. (Foto: Ryan/MBI/tabloidbintang.com). Sebut sahaja ayam tandoori, terbayang keenakan hidangan ini.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow