Easiest Way to Make Tasty Pedal Ayam Goreng Kunyit

Pedal Ayam Goreng Kunyit. Selamat tengahari kepada semua pengunjung blog MA. Selalunya hati dan pedal ayam hanya digoreng atau sebagai rencah masak sayur. Bila sudah empuk, toskan dan letakkan sedikit serbuk kunyit.

Pedal Ayam Goreng Kunyit Resep Ayam Goreng - Untuk mengolah makanan berbahankan ayam memang ada banyak sekali caranya, bahkan karena di Indonesia terkenal akan rempat-rempah yang sangat kaya maka ayam itu sendiri bisa di hidangkan dengan cita rasa manis, gurih, berkuah kental hingga dominan rasa pedas. Resep 'ayam goreng kunyit' paling teruji. Ingin menikmati rasa Ayam Goreng Pedas dengan bumbu merasuk hingga ke dalam daging ayam, ikuti kreasi modern Cara Memasak Ayam Goreng rasa Pedas yang sangat nikmat dan rasanya mak nyus. You can cook Pedal Ayam Goreng Kunyit using 11 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Pedal Ayam Goreng Kunyit

  1. Prepare 300 g of pedal ayam.
  2. You need of Serbuk kunyit.
  3. It's 2 of biji kentang dipotong nipis.
  4. Prepare 3 ulas of bawang putih.
  5. Prepare of Setengah biji bawang kuning.
  6. It's 5 of biji cili padi.
  7. It's of Setengah batang lobak merah dipotong panjang.
  8. Prepare of Kacang buncis dipotong serong.
  9. It's of Sos tiram.
  10. Prepare Sedikit of minyak.
  11. You need Sedikit of garam dan gula.

Masakan ayam goreng pedas menjadi alternatif saat anda kebingungan masak apa ya hari ini. Ayam Goreng Kunyit Taman Molek cuti esok. Taman Molek Turmeric Fried Chicken tomorrow. Mudah, cepat, lazat. ? masak ni je dah cukup dah.

Pedal Ayam Goreng Kunyit instructions

  1. Pedal ayam digaul dengan kunyit dan garam kemudian digoreng hingga kekuningan emas. Begitu juga kentang dihiris nipis dan digoreng dalam minyak yang sama. Setelah siap goreng, ketepikan. Sementara itu, sedia potongan bahan-bahan seperti cili padi, bawang putih, bawang kuning, lobak merah dan kacang buncis..
  2. Panaskan sedikit minyak. Tumis bawang dan cili padi seketika hingga naik bau. Masukkan kacang buncis, dan lobak merah. Gaul rata hingga sedikit layu..
  3. Masukkan sos tiram dalam sesudu besar, gaul seketika. Kemudian masuk serbuk kunyit, kacau adukkan. Masukkan pedal ayam dan kentang yang telah digoreng tadi. Tambahkan sedikit garam dan gula secukup rasa. Tutup api..
  4. Siap dihidang dengan nasi putih bersama telur mata dan sambal belacan. Makan sambil gaul dengan kicap..

Tak payah masak sayur sebab dah ada sayur kat dalam ayam. Adik-adik yang baru nak belajar masak tu boleh cuba resepi ni sebab memang senang. Yang dah terer masak pun boleh. Saya teringat untuk menyediakan nasi ayam goreng kunyit selepas terpandang dalam Instagram @khairulaming. Cepat cepat meminta Nana membeli bahagian dada ayam di Giant.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow