Easiest Way to Make Appetizing Ayam Bakar Noxxa

Ayam Bakar Noxxa. Akhir-akhir ini, periuk Noxxa bagai jadi kegilaan. Punyai periuk noxxa di rumah tapi tidak dipakai? Mungkin ada sebahagian orang yang mempunyai Memasak dengan periuk noxxa sangat mudah.

Ayam Bakar Noxxa Masakan Ayam Ala Kenny Rogers Guna Periuk Noxxa. Bagaimana dengan resep ayam bakar kecap lezat ini? Ya, resep ayam bakar special ini sebetulnya simpel. You can have Ayam Bakar Noxxa using 12 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Ayam Bakar Noxxa

  1. It's 8 of ketul ayam.
  2. You need 2 of sudu besar madu.
  3. Prepare 1 of sudu besar gula pasir.
  4. You need 1 1/2 of sudu maggi cukup rasa.
  5. Prepare 2 of sudu besar mix herbs.
  6. You need 2 sudu makan of sos tiram.
  7. Prepare 2 sudu makan of kicap lemak manis.
  8. It's of Bahan Kisar.
  9. You need 1 of biji bawang besar.
  10. You need 5 ulas of bawang putih.
  11. Prepare 1 of inci halia.
  12. It's 1 of sudu besar lada hitam.

Hanya perlu mau sedikit repot dan berani berhadapan dengan panggangan, maka makan. Ayam bakar ini bisa dijadikan menu makan sarapan, makan siang bahkan makan malam. Hari ini Kak Noor ingin kongsi satu lagi resepi yang dimasak menggunakan Periuk Tekanan Elektrik Berbilang Fungsi Noxxa. Ada banyak rahsia masak nasi arab ayam mandy di laman media sosial, tetapi kali ini lebih istimewa sebab cara masak jimat dengan menggunakan periuk Noxxa.

Ayam Bakar Noxxa instructions

  1. Blend bawang besar, bawang putih, halia dan lada hitam. Campurkan sekali semua bahan-bahan yang lain dan lumur pada ayam..
  2. Kemudian perapkan ayam selama 3 jam atau semalaman..
  3. Cara gunakan periuk Noxxa: masukkan ayam yang telah diperap. Kemudian tutup. Tekan high pressure 7 minit dan on. Selepas 7 minit tekan button off angkat tombol dan lepaskan wap. Baru boleh buka penutupnya..
  4. Kemudian tekan button stir fry dan on. Balik-balikkan ayam sampai nampak warna dah cantik. Tekan button off dan dah siap..

Haaa… yang ada periuk ajaib ni. Mulai dari ayam bakar kecap, ayam bakar Padang, ayam bumbu rujak, sampai ayam bakar madu gaya western. Ada juga resep ayam bakar ekonomis yang bisa dibuat dalam waktu singkat. Resep ayam bakar - Makanan Indonesia yang terbilang simple dan sangat mudah untuk di buat dan di sajikan salah satunya adalah ayam bakar. Sebelum dibakar, ayam bakar padang harus dimasak dalam racikan aneka bumbu hingga mengental dan meresap sempurna.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow