Recipe: Delicious Ayam bakar berlada hitam

Ayam bakar berlada hitam. Ayam bakar bawang putih lada hitam. mencoba perbedaan lada hitam dan putih. Assalamualaikum Bosan dengan menu ayam goreng biasa ? Lihat juga resipi-resipi untuk Ayam bakar berlada hitam.

Ayam bakar berlada hitam Potong-potong daging ayam dan bumbui dengan garam dan merica. Jika menggunakan ayam potong, Rebus ayam hingga matang. Tumis bawang bombay, bawang putih dan bawang merah hingga harum. You can cook Ayam bakar berlada hitam using 5 ingredients and 4 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Ayam bakar berlada hitam

  1. It's 1 of ketul ayam.
  2. It's 1 of paket sos Lada Hitam Asian Meals.
  3. You need 1 of biji kentang dipotong baji.
  4. You need 2 of biji tomato.
  5. Prepare 5 of btg asparagus.

Ayam Bakar Lada Hitam ini pasti dapat memikat selera sesiapa pun. Dengan menggunakan bahan-bahan aromatik seperti bawang putih, lengkuas, halia, serai dan asam gelugur, ayam bakar ini memang juicy dan penuh dengan rasa yang pasti akan membuat anda jilat jari. :P Dapatkan resipi penuh Ayam Bakar Lada Hitam di sini. Lauk ayam untuk hidangan anak-anak dimakan dengan nasi putih. Lauk pauk yang ada lada hitam diorang boleh terima.

Ayam bakar berlada hitam step by step

  1. Sediakan bahan-bahan.
  2. Gaulkan ke semua bahan-bahan tadi dengan sos Lada Hitam Asian Meals tadi. Panaskan kuali anti lekat dan masukkan ke dalam kuali..
  3. Tutup kuali dengan menggunakan tudung periuk selama 5 minit. Kemudian keluarkan asparagus agar tidak terlebih masak. Kemudian tutup sml kuali tersebut sehingga ayam masak sepenuhnya..
  4. Balik2kan ayam agar masak sekata. Sos yang lebih boleh dihidangkan sebagai pencicah.

Setakat pedas lada hitam je lidah diorang mampu. Tu pun tak boleh letak banyak-banyak. Resepi ni dah lama duk intai dari blog Anna Qawina. Ayam Bakar Saus Lada Hitam akan menjadi salah satu menu kreasi Bunda untuk keluarga yang rasanya seperti di restoran. Sangat pas untuk Bunda yang ingin menyajikan variasi ayam bakar yang lezat untuk sajian menu harian di rumah.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow