Recipe: Tasty Ayam bakar simple

Ayam bakar simple. Saya ni suka sangat makan nasi ayam dengan ayam bakar. Tak berapa gemar nasi ayam yang ayam lembik-lembik tu. macam ayam rebus je. Lebih suka makan nasi ayam dengan ayam bakar atau pun ayam goreng.

Ayam bakar simple Lauk pun ulang-ulang yang sama je. Apa lagi resepi ayam yang simple tapi sedap ye?" Musim-musim cuti begini memang Mak-mak makin rajin ke dapur. Kalau boleh nak sediakan hidangan yang sedap tapi mudah dan cepat. You can cook Ayam bakar simple using 8 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Ayam bakar simple

  1. Prepare of Ayam 4-5 ketul.
  2. It's of Serbuk kari.
  3. You need of Serbuk kunyit.
  4. You need of Garam.
  5. Prepare of Gula @ perasa.
  6. Prepare of Madu (ni saja tambah 🤣).
  7. You need of Sos cili.
  8. It's of Minyak masak.

Jadi dapatlah Mak-mak luangkan lebih masa dengan keluarga. So, apa kata cuba resepi ayam bakar […] Ayam Bakar simple. Kalo biasanya ayam bakar dibakarnya pake anglo ato arang, karena buat sendiri dirumah bakarnya pake teflon aja ga pake arang. Pakenya kompor gas, buat menu sarapan, makan siang ato makan malam ayam bakar tetep nikmat ya.

Ayam bakar simple step by step

  1. Semua bahan sikit-sikit saja, campur semua sekali dan perap sekejap, lama lama pun boleh!.
  2. Bakar dalam oven pada suhu 160 darjah, 40min (mungkin sebab ayam saya kecik kecik kot 😆). Nak bakar pada frying pan pun okay. Letak minyak sikit supaya ayam tak melekat ya 😊.
  3. Dah siap!.

Apalagi dimakan pake nasi hangat yang pulen. Ayam bakar simple yang sedap akhirnya dah menjadi.!! Mulai dari ayam bakar kecap, ayam bakar Padang, ayam bumbu rujak, sampai ayam bakar madu gaya western. Ada juga resep ayam bakar ekonomis yang bisa dibuat dalam waktu singkat. Lumur pada ayam yang telah dibersihkan.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow