Recipe: Delicious Ayam goreng rangup ☺️

Ayam goreng rangup ☺️. Ayam Goreng Mamak Rangup / Nasi Kandar Fried Chicken Recipe If you crave for nasi kandar fried chicken mamak fried chicken, you can try this recipe, it's. Celup dalam kuning telur dan salut dengan tepung jagung. Panaskan minyak dan goreng ayam hingga masak dan rangup.

Ayam goreng rangup ☺️ Resep Ayam Goreng - Untuk mengolah makanan berbahankan ayam memang ada banyak sekali caranya, bahkan karena di Indonesia terkenal akan rempat-rempah yang sangat kaya maka ayam itu sendiri bisa di hidangkan dengan cita rasa manis, gurih, berkuah kental hingga dominan rasa pedas. akhirnya resepi ayam goreng KFC yang sedap dan rangup terbongkar, resepi paling digemari semua orang. resepi ayam goreng ala KFC memang menjadi favourite saya sekeluarga sebab penyedianya sangatlah mudah dan cepat. masakan ini berasal dari restoren makanan segera yang dipanggil KFC. Pernah makan ayam goreng berempah yang sedap hingga menjilat jari? Mesti sedap kalau dimakan dengan nasi putih panas panas. You can have Ayam goreng rangup ☺️ using 5 ingredients and 2 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Ayam goreng rangup ☺️

  1. You need of Ayam.
  2. Prepare of Garam.
  3. It's of Kunyit.
  4. It's of Tepung beras.
  5. You need of Bawang besar dan cili merah (hiasan).

Ayam goreng berempah selalunya akan dinilai kesedapannya berdasarkan rempah yang digunakan dan kelambakkan serdak serdaknya. Cara Masak Ayam Goreng Kunyit Paling Rangup, 'Simple' & Sedap. Anda ambil satu dan belah dua atau. Anak-anak paling suka menu ayam goreng.

Ayam goreng rangup ☺️ step by step

  1. Cuci ayam sehingga bersih dan toskan..
  2. Campurkan semua bahan, perap sekejap. Setelah itu panaskan minyak dan goreng. Selamat mcuba ☺️.

Kali ni goreng letak bijan. memang sedap mkn dgn nasi panas-panas. Semua orang suka ayam goreng salut tepung yang rangup seperti makanan di restoran makanan segera. Jangan putus asa atau ulangi kesilapan yang sama, sebaliknya ikut enam tips yang RASA kongsikan ini supaya lepas ini apa sahaja makanan salut tepung yang anda goreng akan rangup. Ayam goreng gurih ini juga merupakan salah satu resep masakan rumahan yang digemari anak-anak hingga orang tua. Rasanya yang lezat menjadikan makanan tersebut bisa dimakan dalam segala suasana, baik untuk sarapan, makan siang ataupun makan malam.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow