Easiest Way to Make Perfect Sambal nasi ayam goreng kunyit

Sambal nasi ayam goreng kunyit. Lumur ayam dengan garam kunyit rata rata. Kemudian masukkan tepung jagung dan gaul rata. Sedia untuk dihidangkan bersama nasi putih panas panas bersama telur mata dan sambal cili merah.

Sambal nasi ayam goreng kunyit Places Kuala Lumpur, Malaysia Nasi Ayam Goreng Kunyit Sambal Penyet. Jom hasilkan resepi ayam goreng kunyit dan sambal belacan yang enak dan murah ini! Nasi yang berlaukkan ayam goreng kunyit sememangnya hidangan lazat yang murah dan mengenyangkan! You can cook Sambal nasi ayam goreng kunyit using 7 ingredients and 1 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Sambal nasi ayam goreng kunyit

  1. You need of Bawang kecil.
  2. It's of Bawang putih.
  3. Prepare of Lada kecil merah.
  4. Prepare of Lada besar merah.
  5. You need of Air asam jawa.
  6. It's of Garam.
  7. Prepare of Gula (skitt je).

Untuk resepi ayam goreng kunyit viral seperti di kedai, ikuti perkongsiap resepi dari pengguna. Bahan-bahan ayam goreng kunyit untuk dua orang makan. Anda boleh juga gantikan ayam dengan daging dan taraa, ianya menjadi resepi daging goreng kunyit. Sambal goreng ati juga cocok untuk kamu sajikan saat berkumpul bersama keluarga.

Sambal nasi ayam goreng kunyit instructions

  1. Blander semua bahan,masukan sedikit minyak,skit je masukan bahan kisar dan masukan air asam jawa,garam dan gula gaul,masak sekjap..dah siapp.

Momen yang tepat adalah pada Lebaran Idul Fitri. Beri perasan jeruk nipis ke teri nasi terlebih dahulu,diamkan bbrpa saat,sehabis itu goreng smpai agak kering.rebus ati ayam sampai matang. Sekarang dok tular Nasi Ayam Kunyit, apa kata kreatif sikit, kita padankan Ayam Goreng Kunyit dengan nasi goreng. Maka jadilah Nasi Goreng Ayam Kunyit, menu sempoi terlajak sedap. Sesuai sangat dengan orang bujang, tak pandai masak pun gerenti boleh buat punya.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow