Recipe: Delicious Samosa inti ayam dan kentang

Samosa inti ayam dan kentang. Inti samosa ayam ni boleh dipelbagaikan dengan menggunakan daging, sardin dan sebagainya mengikut citarasa masing-masing. Inti samosa juga boleh digunakan untuk membuat karipap. Next time kalau ada kesempatan saya akan kongsikan pula resepi untuk buat kulit karipap.

Samosa inti ayam dan kentang Kemudian, masukkan daun kari dan daun sup. Ia telah disunting dan diterbitkan semula dengan kebenaran. Cara pembuatan inti samosa ini amatlah mudah. You can have Samosa inti ayam dan kentang using 10 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Samosa inti ayam dan kentang

  1. It's 2 batang of carrot.
  2. It's 3 of biji ubi kentang.
  3. It's 1 cawan of air.
  4. You need 1 of biji bawang besar.
  5. You need 3 ulas of bawang putih.
  6. It's 2 of sudu besar serbuk kari.
  7. Prepare of Isi ayam.
  8. Prepare of Cili merah atau cili hijau.
  9. You need of Garam.
  10. It's of Ajinamoto.

Malahan, anda boleh menyukat sendiri berapa banyak inti yang perlu diletakkan dalam samosa anda mengikut kepada citarasa anda. Ambil kulit popia, dan gulung inti menjadi samosa bentuk tiga segi. Samosa menggunakan inti ubi kentang dan carrot. Penggunaan carrot sedikit saja untuk memberikan warna inti yang cantik.

Samosa inti ayam dan kentang instructions

  1. Tumiskan bawang putih yang ditumbuk atau dipotong kecil sampai kuning.
  2. Masukkan serbuk kari tumis sampai pecah minyak masukkan sedikit air supaya tidak melekat dan hangit.
  3. Masukkan kentang,ayam,.
  4. Carrot dan bawang merah serta cili tadi masukkan baki air dan gaul sampai lembut tambahkan garam dan ajinamoto siap.

Kemudian dibungkus menggunakan kulit popia maka jadilah ia samosa rangup. Resepi Samosa yang disediakan bersama inti daging. Cara untuk inti: Rebus kentang separuh masak dan toskan. Panaskan minyak dan tumis bawang besar, kemudian diikuti bawang putih dan daun kari sehingga naik bau. Download dan streaming videobokeptop, abg smp masturbasi dikelas, jowo perawan bf, bokep tante bohai, bokep ngentot … Download dan streaming videobokeptop, donlot vidio mesum, video bokep bocah, bokeb taiA, belajar mesum, pidio bokep … Samosa umumnya berisikan daging dan kentang, namun anda juga bisa menambahkan kacang polong, wortel dan aneka sayuran lainnya sebagai bahan pengisi.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow