Easiest Way to Prepare Yummy Ayam Tempe Masak Sos Tiram

Ayam Tempe Masak Sos Tiram. Hi Semua, Che Nom nak share satu resepi buat penggemar lauk ayam, boleh cuba resepi ayam Masak sos Tiram pedas, yang confirm makan nasik menambah-nambah. Cara Penyediaan Perap ayam dengan tepung jagung, sos tiram dan kicap cair. Bila ayam sedikit garing, masukkan sos tiram, lada sulah dan air.

Ayam Tempe Masak Sos Tiram Menu ini sememangnya sangat sesuai untuk ibu yang berkerjaya dan tidak mempunyai banyak masa untuk memasak. Ini kerana menu ini sangat mudah disediakan dan juga sedap dimakan. Kamu bisa mencoba masak tumis tempe saus tiram sebagai ide menu lezat. You can cook Ayam Tempe Masak Sos Tiram using 10 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Ayam Tempe Masak Sos Tiram

  1. Prepare 1 of bungkus tempe.
  2. It's 2 potong of dada ayam rebus.
  3. Prepare 3 of siung bawang merah.
  4. Prepare 2 of siung bawang putih.
  5. Prepare 3 of buah cili padi.
  6. You need 1 of sdt serbuk lada.
  7. Prepare 2 of sdm sos tiram.
  8. It's 2 of sdm kecap manis.
  9. You need 1 of sdt garam.
  10. It's 1 of sdt serbuk kunyit.

Tempe menjadi pilihan banyak orang saat ingin makan yang murah dan enak. Biasanya tempe masak sambal kering ikan bilis, ubi kentang dan kacang. Ayam bisa diolah jadi berbagai menu masakan yang menggugah selera, seperti digoreng atau dibakar. Akan tetapi jika kamu bosan dengan masakan ayam Namun sebelum mulai masak, kamu perlu mengetahui bagaimana cara memasak ayam yang benar.

Ayam Tempe Masak Sos Tiram instructions

  1. Potong tempe sebesar jari. Dada ayam yang sudah di rebus di carik kasar. Beri 1 sdt garam dan serbuk kunyit.
  2. Panas kan minyak, Tumis bawang merah putih dan cili, setelah naik bau masukkan ayam tempe. Goreng sampai agak kering..
  3. Tambahkan sos tiram, kicap manis, lada bubuk, dan setengah cawan air. Godak supaya rasa tercampur sebati.
  4. Sesuaikan rasa, dan masak sehingga air mengering. Angkat dan sajikan sebagai lauk pelengkap nasi hangat..

Pertama, pilihlah ayam yang masih muda. Ayam Sos Tiram Pedas Suami Puji Melambung. Resepi Nasi Goreng Kampung Mudah Simple Kampung Fried Rice Recipe. Resep ayam yang dimasak secara praktis namun rasanya tidak bisa diremehkan, karena lezat sekali. Bunda bisa mendapatkan kemudahan dalam mengolah Saus serbaguna yang terbuat dari tiram asli yang praktis dimasak untuk aneka jenis masakan.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow