Easiest Way to Cook Delicious Tauhu Ayam

Tauhu Ayam. Lihat juga resep Ayam & tahu penyet enak lainnya. Sapo Tahu merupakan makanan peranakan yang cukup populer di Pulau Jawa. Nah kalau kamu sedang diet tapi tetap ingin makan enak, kamu bisa bikin Sapo Tahu Ayam.

Tauhu Ayam Ayam kecap dicampur dengan tahu ditambah dengan sayur kangkung. Baca selengkapnya resep sapo tahu ayam. Masakan oriental ini sangat mudah untuk Membuat sapo tahu ayam ini dapat dilakukan oleh pemula, proses memasak yang tidak. You can have Tauhu Ayam using 16 ingredients and 3 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Tauhu Ayam

  1. You need 1 of biji tauhu lembut.
  2. It's 1 of biji telur.
  3. It's 1 of sudu kecil serbuk lada hitam.
  4. It's 1 1/2 of sudu kecil garam.
  5. It's 1 of sudu kecil ajinomoto.
  6. Prepare 1 cawan of ayam cincang.
  7. Prepare 1/2 of biji lobak merah (dicincang).
  8. It's 1 of labu bawang holland (dicincang).
  9. Prepare 1 ulas of bawang putih (dicincang).
  10. It's 1 of biji cili merah besar - saya 4 biji cili padi (dicincang).
  11. Prepare 1 of sudu besar tepung gandum.
  12. It's 3 batang of daun ketumbar (dicincang).
  13. You need 3 batang of daun daun bawang (dicincang).
  14. Prepare 2 of sudu besar sos tiram.
  15. You need 2 of sudu besar kicap pedas manis Mahsuri.
  16. You need Sedikit of bawang goreng dan daun bawang.

Ayam tahu telur mudah disajikan kapan saja, baik untuk sarapan maupun makan siang. Tauhu yang diperbuat dari kacang soya ini memang kaya dengan protein bukan hanya sedap dijadikan campuran dalam masakan tetapi juga sedap sebagai kudapan sihat. Tauhu bergedil inti ayam by dapur meletop channel. Sapo tahu adalah satu satu jenis chinese food yang cukup banyak penggemarnya.

Tauhu Ayam step by step

  1. Kisar tauhu bersama telur dan serbuk lada hitam serta garam dan ajinomoto hingga halus. Tuangkan ke dalam mangkuk besar dan campurkan tepung gandum. Kacau rata..
  2. Masukkan bahan-bahan cincang kesemua nya dan ayam cincang. Gaul sebati. Panaskan kukusan. Saya guna kuali besar yang dilapik dengan besi berlubang untuk mengukus. Isikan adunan tadi ke dalam acuan lompang dan kukus..
  3. Kukus selama 20-30 minit. Sejukkan tauhu dahulu sebelum dikeluarkan dari acuan. Bau nya harum satu rumah. Siap. Boleh dibuat sup, masak dengan kicap atau digoreng tetapi saya mencuba mencurahkan sos tiram dan sos pedas manis, ditaburi bawang goreng dan daun bawang di atas nya..

Cara membuat: - Hancurkan tahu, kemudian tambahkan tepung terigu, bawang putih halus, garam dan lada. Ayam pelung menjadi daya tarik bagi pecinta ayam hias. Dari cirikhas suara ayam pelung yang panjang dan bobot yang super jumbo membuat semakin unik. Tahu bakso yang banyak di jumpai di pasaran adalah tahu bakso daging sapi. Ayam diantara binatang yang sering bercampur dengan kehidupan manusia dalam keseharian.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow