Recipe: Delicious Ayam ala kakwok

Ayam ala kakwok. Cara mudah dan cepat untuk buat hidangan yang mudah serta sedappp. Selamat mencuba resipi ayam Goreng ala Kak Wok ini. Cara masak gulai ayam cara kelantan, sambal belacan dan juga ayam goreng untuk hidangan nasi ala kak wok yang sedap.

Ayam ala kakwok Cara mudah dan cepat untuk buat hidangan yang mudah serta sedappp. Selamat mencuba resipi ayam Goreng ala Kak Wok ini. Ayam Masak Merah Yang Paling Best. You can have Ayam ala kakwok using 10 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Ayam ala kakwok

  1. It's of Ayam secukupnya.
  2. It's 3 of sudu besar serbuk kari ayam.
  3. Prepare 2 of sudu besar serbuk kerutuk.
  4. Prepare 3 of sdb bawang merah + putih kisar.
  5. You need 2 of inci halia yg telah dikisar.
  6. It's 1/2 of bawang holland.
  7. You need of air untuk kuah.
  8. Prepare 1/2 of santan.
  9. It's 1 keping of asam keping.
  10. It's of garam.

Nasi Berlauk ala Kak Wok sememangnya sudah lama dikenali di Kelantan. Harganya yang murah dan rasa yang sedap pasti menambat selera sesiapa sahaja yang makan. Nasi kak wok ialah nasi dihidangkan dengan gulai, ayam goreng dan sambal belacan. Nasi kak wok ramai peminatnya, ianya Selain daripada itu, nasi kak wok juga boleh dijadikan sebagai hidangan untuk acara kenduri-kendara.

Ayam ala kakwok step by step

  1. Bersihkan ayam dan ketepikan. Tumiskan 3 sudu besar bawang merah dan bawang putih yang telah dikisar serta halia sehingga naik bau. Boleh juga tumis sekali dgn 4 sekawan. Setelah naik bau masukkan serbuk kari dan serbuk kerutuk kacau2 sekejap. Biarakan pecah minyak...
  2. Masukkan ayam kacau rata biar rempah bersalut dengan ayam dan biar air ayam keluar sendiri..
  3. Setelah ayam sedikit layu masukkan air untuk kuah. Masukkan santan, bawang holland dan asam keping. Biarkan ayam masak sepenuhnya dan mengelegak.. Perasakan dengan garam. Siapp.
  4. Nota : boleh juga masukkan sayur terung dan kacang panjang untuk tambahan lauk...

Tambahkan hirisan timun dan sambal belacan bagi yang suka pedas. Carian Berkaitan: resepi nasi kak wok, cara masak nasi kak wok, gambar. Ayam Taiwan punya pukulan yang sangat keras rata rata mengarah ke kepala lawan terkadang ada ketip bulu sehingga yang di patuk tidak hanya kepala namun juga punggung dan leher. Order from Nasi Kak Wok BF online or via mobile app We will deliver it to your home or office Check menu, ratings and reviews Pay online or cash on delivery. Jom layan cara penyediaan Gulai Ayam Nasi Kak Wook yang dimasak secara gulai raja berangkat atau dipanggil juga sebagai gulai darat.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Cook Perfect Sup Kaki Ayam Berempah

Recipe: Yummy Nasi beriyani ayam

Recipe: Appetizing Ayam masak pad krapow